[RASMI!] Semakan Rayuan BSH Bagi Fasa 3 Bermula 16 November 2020 - Jawatan Malaysia Terkini!

Breaking

Join Channel Telegram Rasmi @Jawatanmalaysiaterkini

Tuesday, November 10, 2020

[RASMI!] Semakan Rayuan BSH Bagi Fasa 3 Bermula 16 November 2020


TERKINI WARGA MALAYSIA! - Permohonan rayuan BSH Fasa 3 boleh disemak bermula pada 16 November 2020 ini. Mungkin di kalangan masyarakat akan tertanya berkaitan tarikh permohonan rayuan BSH ini . Mungkin ada di kalangan masyarakat dapat khabar angin yang tidak sahih tetapi kami cuba mendapatkan informasi yang sahih bagi permohonan rayuan BSH Fasa 3 ini . 

Keputusan Rayuan BSH Fasa 3

Seperti yang anda sedia maklum , permohonan rayuan BSH ini telahpun dibuka pada 7 Ogos sehingga 6 September 2020 yang lalu LHDN mendapatkan sumber yang sahih melalui panggilan telefon kepada pegawai LHDN yang telah bertugas . Beliau juga telah memaklumkan tentang rayuan BSH Fasa 3 boleh membuat semakan rayuan BSH Fasa 3 pada 16 November 2020.

Selain itu, LHDN ingin memaklumkan bahawa informasi berkaitan tentang semakan rayuan BSH Fasa 3 diluar pejabat LHDN nanti . Notis ini akan memaklumkan bahawa semakan rayuan BSH Fasa 3 boleh dilakukan bermula 16 November 2020.

Sekiranya semakan rayuan BSH Fasa 3 telah pun boleh dilakukan , pembayaran bagi rayuan BSH 2020 adalah sama seperti BSH Fasa 1 dan Fasa 2 hal ini dapat memberikan info kepada pemohonan yang akan membuat rayuan semasa semakan rayuan BSH Fasa 3 akan dibuka nanti .


Syarat Kelayakan Permohonan Rayuan BSH :
  • Warganegara Malaysia
  •  Wanita / Lelaki yanng menjadi ketua isi rumah tangga serta berpendapatan di bawah RM4,000 sebulan
  •  Mempunyai pasangan yang warganegara Malaysia (Mykad)
  •  Pasangan yang tidak warganegara Malaysia tetapi mempunyai anak yang warganegara Malaysia (Mykad/Mykid)

Bagi anda yang telahpun membuat permohonan rayuan , anda boleh membuat semakan status permohonan anda di portal rasmi Bantuan Sara Hidup yang bermula 16 November 2020 ini .

Sila layari https://bsh.hasil.gov.my/ serta anda perlu memasukkan kad pengenalan untuk membuat semakan.

Credit jawatankosongpenuh.com

No comments:

Post a Comment